sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Sunnuntain arvostelu.

Trail of cthulhu



Olen vain lukenut säännöt ja tulen pelaamaan ensimmäisen pelin ensi torstaina mutta teen tämän arvostelun silti.
Olen itse aikamoinen lovecraft fani joten tämä peli vaikuttaa aika hyvältä ensisilmäyksellä (Ja myös kun katsoo lähempää) ja olen lukenut perus säännöt kannesta kanteen. Pakko sanoa että tämän pelin säännöt vaikuttavat paljon helpommilta kuin D&D säännöt ja Trail of Cthulhu luottaa myös paljon enemmän roolipelaamiseen kuin D&D ( Tai siltä se vaikuttaaa minusta). Minun pitää myös tietysti mainita peli josta ToC pohjautuu nimittäin klassikko Call of Cthulhu ( Joka sattumoisin on myös yksi ensimmäisistä roolipelistä) joka on aika lailla sama kuin ToC mutta peleillä on yksi iso ero nimittäin peli systeemi. Katsos ToC käyttää uudempaa GUMSHOE systeemiä kun taas CoC käyttää vanhempaa Basic Roleplaying systeemiä. Kaipa pelin sisällöstä pitää myös kertoa ToCn pelaajat ovat nimeltään tutkijoita jotka tulevat kontaktiin Cthulu mythoksesta tuttujen hirviöiden ja jumalhahmojen kanssa. Yksi pelin säännöistä josta itse tykkään on järki sääntö voit itse lukea siitä perus säännöissä. Joka tapauksessa olen itse tykästynyt peliin ja olen valmis antamaan arvostelun.



6,5/5